Om Os

Om foreningen

Grundejerforeningen for Musikkvarteret i Herlev, blev stiftet på et fællesmøde i medborgerhuset den 20. marts 2018. Foreningen er en fortsættelse af den tidligere forening fra 2014.

Musikkvarteret ligger i den sydlige ende af Herlev. Kvarteret består af blandet villa- og rækkehusbebyggelse samt håndværks- og småindustri. Kvarteret er meget varieret med huse i forskellig byggestil - de fleste opført omkring 1950'erne. Der er dog sket en del nybyggeri i de seneste år. Kvarteret er et fredeligt og attraktivt sted at bo, med kort afstand til det meste.

Der er mange små, stille sideveje, men også et par veje gennem kvarteret, som er præget af gennemkørende trafik samt trafik til og fra Herlev Station. Der er i omegnen af 400 husstande i kvarteret.

Foreningen varetager beboernes interesser for tryghed, færdsel og trivsel i kvarteret. Foreningen søger at påvirke beslutninger omkring trafik, veje og anlæg, samt kommunens vedligehold af kvarteret og dermed bidrage til, at Musikkvarteret bliver til et endnu bedre sted at bo.

Foreningen står for forskellige arrangementer for beboerne og er på den måde med til, at understøtte et godt miljø og fællesskab i kvarteret. Alle husstande i kvarteret kan blive medlem af foreningen. Medlemskabet er frivilligt.